Här kommer jag ge mina reflektioner och små snabba verktyg som du kan applicera i din vardagliga attraktionslagen process. Kom ihåg att det handlar om att göra annorlunda än förut för att uppnå en förändring.

Hur skulle det kännas att varje morgon vakna när din kropp vill vakna? Att inte längre behöva ställa din väckarklocka? Att ha tid för dina vardagliga morgonrutiner utan att behöva känna någon form av stress?

Jag kan berätta av egen erfarenhet att det är frihet för mig. Jag vaknar när jag vill varje morgon. Ibland så kanske jag har något planerat, men för det mesta så har jag sett till att ha alla ”måsten” senare på dagen. Det ger mig sinnesro och egen tid.

Rutiner hjälper mig att fokusera

Min dagliga morgonrutin är att stiga upp och göra kaffe åt mig och min flickvän. Hon brukar alltid vilja ligga kvar i sängen längre än mig och det är helt upp till henne. Jag sätter på bryggaren och sen brukar jag öppna upp dörren ut från vardagsrummet.

Här i Thailand brukar det i regel vara fint. Utanför har jag mina palmer och poolen. Där jag bor är det lugnt och skönt. Jag bor strax vid änden av bergen, det gör att jag har total uppsikt över staden och stranden. Även om jag får det att låta så fridfullt, så har jag givetvis mina åtaganden att sköta. Jag har valt det och har varit ett av mina mål. Att kunna sköta  alla mina åtaganden från min bärbara dator.

Strukturera din vardag för maximal effekt

Jag är så pass organiserad att jag brukar ha lappar på alla saker som jag vill göra och som jag bör göra. I mitt liv så har jag suddat bort alla ”måsten”, jag måste ingenting. Däremot så bör jag ombesörja mina online verksamheter för att jag vill fortsätta ha detta livet som jag har.

Allt i livet är egentligen ett aktivt val och desto tydligare jag gör det för mig vad jag väljer, desto snabbare attraherar jag det till mig.  Jag har använt mig av lagen om attraktion som en motivator, som en hjälpmedel för att rikta min kompass. För att förstärka min  målmedvetenhet i alla mina synkningar. Att jag har med mig mitt medvetande och mitt undermedvetande.

Sätt upp delmål och även större mål

Om du läser detta här, så har du förmodligen en aning om vad det handlar om. Har du inte ett riktigt grepp om det, så tycker jag att du ska läsa på så mycket som möjligt om attraktionslagen. Det finns många resurser online. Vi som förespråkar Lagen om attraktion, eller The law of attractionsom det heter på engelska, vi pratar om samma sak. Däremot så kan våra metoder skilja sig lite men det är fortfarande exakt samma kraft vi pratar om. Våga lyssna på de som har gått före.

Det som funkar för mig, kan funka för dig eller så behöver du finna en metod eller hjälpmedel som funkar för dig. Det jag vill skicka med dig är att inte ge upp.  Om du upplever tvivel, så låt inte det styra dig in mot den trista vardagen. Jag skulle kunna skriva typ ”Rom byggdes inte på en dag”, men det handlar inte om det heller, utan det handlar om hur stor är din villighet till en förändring? Och jag kan lova dig en sak, vyn är finare från toppen.

Sätt upp stora mål och visualisera dig i dem. Många år sen hörde jag ett begrepp. ”Att bygga luftslott”. Jag tycker att du ska bygga luftslott och flytta in i dem mentalt och koppla alla dina sinnen i hur det är ”att bo” i det slotten. Lite som att applicera ”Fake it untill you make it”. Då aktiverar samt programmerar du din hjärna och gör ditt liv mottaglig.

Steg 1 – Fixa till din attityd så den är redo för attraktionslagen.

Första steget handlar om att du ska få rätt på en sak. Får du rätt på detta, så kommer du lyckas med attraktionslagen.

Det jag tycker du ska göra är att välja hur du väljer att se på saker. Om allt omkring dig är miserabelt och jobbigt samt negativt, då kommer du bara attrahera just negativa saker.

Är du till exempel inte nöjd med hur mycket pengar du har? Börjar du tänka i tankar att ”jag kommer ha snart” eller ”jag vill hamer?”

Dessa tankar är egentligen negativa för sammanhanget.

När du säger ”snart” till dig själv, så skjuter du fram allt och samtidigt som du flyttas fram i tiden, så flyttas det du vill attrahera framåt.

Acceptera saker för vad de är och jobba för att förbättra dem i nuet. Lev i nuet, för det är just nu du känner, allt annat är minnen ( dåtid) eller fantasi konstruktioner ( framtid).

Och för att dyka lite mer i just detta lite ytligt, tänk följande: Depression är dåtid och ångest är framtid. Nu vet jag mycket väl att det finns mer lager i just depression och ångest, men jag ville beröra lite på toppen av det.

Det är bara här och nu du kan känna något.  Använd dig av ”som man bäddar får man ligga” ordspråket och se till att du bäddar snyggt hela tiden! Och se till att göra det med ett leende som du förankrar emotionellt så att det blir ett äkta leende! Lev nu!

Steg 2 – Attraktionslagen som en livsstil.

Efter att du har förstått vikten av att vara positiv och ha en positiv attityd till livet, så kan du ta och rikta den energin till vad du än vill attrahera.

Ta dig tid och fråga dig själv vad du vill ha och låt inte dina känslor hindra dig och definitivt inte låta någon form av tvivlande sätta käppar i hjulet.

Ett par exempel på tvivlande:
Ne men jag kan inte få en massa pengar, vart ska de komma ifrån?
Jag kommer aldrig att få ihop till det huset

Men hur kommer jag lyckas med detta?

Dessa undermedvetna tankar kommer tyvärr att göra det hårdare för dig. Så lyssna noggrant OMdu signalerar dig själv undermedvetna och omedvetna negativa signaler.

Du behöver tro på processen och lev i den. Rätt som det är så bara händer det!

Praktisk exempel på att attraktionslagen fungerar

Många år sen så gav jag mig fan på att alltid hitta parkeringsplats dit jag skulle.  Jag applicerade själva parkeringsprocessen mentalt. Det vill säga att jag innan jag körde såg mig själv parkera utanför ditt jag skulle. Jag tänkte på det och kände det. Kände hur vinden träffar mig när jag öppnar dörren, hur mina knän jobbar när jag lyfter upp mig från sätet, hur det doftar där och vad det är för ljud.

Allt blev så påtagligt när en kompis till mig poängterade följande: ” Jag fattar inte att du alltid har så tur med att hitta plats så nära”.

Det jag gjorde då var att jag introducerade henne för attraktionslagen. Hon kör omkring med en BMW nu. Och döm till min förvåning att just detta exemplet var med i filmen The secret. Detta såg jag som ännu en kvittens att jag var helt rätt på det och att universum är ett.

Det jag vill ha sagt med steg 2 är att låt det bli en del av din vardag. Fokusera på små händelser som du vill ska gå din väg, lev dig i dem mentalt och som det är med allt… Övning ger färdighet. Och när de händer, uppmärksamma det och känn en tacksamhet och le för dig själv, du är på väg att göra stora förändringar i ditt liv. Finn hoppet, för det är en enorm drivkraft!

Steg 3  – Gör det riktigt.

Så här långt så har vi förberett vår attityd och våra sinnen. Nu är det dags att göra jobbet.
För visst trodde du väl inte att du tänker på en Ferrari ett par gånger och vips så står det en utanför efter en vecka?

Det behövs lite mer än så, i alla fall  till en början, så låt oss börja…

Jag väljer att se attraktionslagen som en stegprocess och det har gjort att det är greppbart för mig.

Detta steg är en praktisk steg och du har säkert sett termen ”take action” lite här och där, dvs gå till handling. Ok, nu kör vi.

Vi väljer för enkelhetens skull att vi vill attrahera vår drömbil, eftersom vi redan har berört bilar.

Testkör din bil om det går. Hitta en bilhandlare som har den hemma och där du får lov att testköra den.

När du kör den, koppla dina känslor i nuet och fokusera på hur den är att köra och låtsas som om den redan är din. Känn på den, känn dofterna. Koppla samman alla möjliga sinnen och känn. Kom ihåg den känslan, för att det är den känslan som du ska ta fram när du gör dina visualiseringar.

Prata med dina kompisar om hur bilen är att köra, vad du gillar med bilen, hur accelerationen känns , hur motorn låter, hur det var att växla osv.

För varje gång du pratar så bekräftar du dina tankar, men säg inte något i stil med ” en vacker dag, så blir den min”. Kommer du ihåg steg 1? Inte skjuta fram något mentalt till framtiden, utan prata om bilen i 3:e person och tidlöst.

Varje dag, tänk på bilen, kan du så dagsfantisera i hur du kör bilen och koppla ihop dina sinnen. Desto mer du gör detta, desto starkare förankring får attraktionslagen.

Hitta några bilder på just den bilen du vill ha och skriv ut dem. Lägg dem lite här och där där du vet att du kollar dagligen.  Bredvid datorn? Som skrivbordbakgrund i datorn?

Mitt skrivbord är en bild jag har gjort av mitt nästa mål. Jag har redan attraherat det och det håller på och flyttas till mitt ägo.

Affirmationer är nyckeln till lagen om attraktion

Använd dig av affirmationer. Affirmationer har magiska krafter skulle jag vilja påstå. Det var enbart med hjälp av affirmationer som jag fick min första miljon.

Här är ett par:
”Jag gillar att köra min bil”

”Min bil ar vacker”

”Min drömbil är redan min”

” Jag är så tacksam över min bil”

Ta ett kollegieblock och fyll dagligen en hel sida med affirmationer.

Hitta ett visualiserings verktyg som fungerar som en komplement till din dagliga attraktionslag-arbete.

Ett av spåren som jag har utvecklat är specifikt för att attrahera din drömbil.
På den blir du guidad i att se och känna olika moment som en förare gör under en körning.

Steg 4 – Känn tacksamhet

Detta steg kan du ju egentligen applicera när som under hela processen.

Och jag är nog inte den första som säger till dig att du ska känna tacksamhet. Har du förstått varför? Om inte så ska jag berätta för dig.

Att känna tacksamhet gör dig till en mer öppen och mottaglig människa.

Det ger dig en innerlig sinnesro och får din hjärna och kropp att känna ett lugn.

Men det gäller att känna tacksamhet, inte säga tack tack till allt och alla. Det är skillnaden.

Ta ett paper igen, och skriv ner saker som du är tacksam över och återigen, låt inte negativitet fylla dig. Och har du aldrig gjort såna här listor innan, så vet jag hur kämpigt och motsträvigt det kan vara.  Skriv ner så många fu kommer på och sätt upp lappen vid en spegel och läs upp dem för dig själv ett par gånger varje dag i 30 dagar, tack mig sen ;) 

Ta dig tid och skriv ner saker som du är tacksam över, jobba med dig själv. Du kommer känna tacksamhet mot dig själv i att du lägger tid på dig själv och din utveckling.

Nu när jag har skrivit klart detta så blir jag inspirerad, så jag ska ta och göra en kopp kaffe till, sätta mig ute och köra ett par audio-visualiseringar. 

Livet är fantastisk!